Τετάρτη, 16 Νοεμβρίου 2011

Πράσινο τσάι για μείωση βάρους; Δεν συμφωνώ.

Πράσινο Τσάι

Το Πράσινο Τσάι είναι πλούσιο σε ταννίνες, κατεχίνες, πολυφαινόλες, φλαβονοειδή, βιταμίνες Β, ασκορβικό οξύ, θεοβρομίνη κυρίως εάν το μετρήσουμε στο εργαστήριο (in vitro μελέτη) και όχι στο σώμα μας (in vivo μελέτη) λόγω της ισχυρής παρουσίας καφεΐνης αποβάλλεται το μεγαλύτερο μέρος των ουσιών του. Από την ποικιλία camellia sinensis, με καβούρδισμα λαμβάνουμε το γνωστό μαύρο τσάι. Πρέπει να ξεκαθαριστεί η ανακρίβεια ότι το πράσινο τσάι δεν εμπεριέχει καφεΐνη. Πολλοί το πουλούν το πράσινο τσάι ως ασφαλές βότανο για όσους δεν επιθυμούν την καφεΐνη. Το πράσινο τσάι, εμπεριέχει 1% - 4,9% καφεΐνη, με μέσο όρο το 3%. Είναι γνωστό ότι το μαύρο τσάι, λόγω της επεξεργασίας του περιέχει περισσότερη καφεΐνη. Πιθανή μορφή ντεκαφεϊνέ πράσινου τσαγιού, είναι κάποιο προϊόν επεξεργασίας του και όχι η φυσική του μορφή. Η παρουσία της καφεΐνης είναι αυτή που προσδίδει στο πράσινο τσάι την ιδιότητα να διεγείρει το κεντρικό νευρικό σύστημα, με αποτέλεσμα τη διαύγεια, την ευφορία για 30-60 λεπτά αλλά και την αύξηση της διούρησης άρα και της αφυδάτωσης και της μείωσης του μεταβολισμού.

Τα τελευταία χρόνια γίνεται πολύ συζήτηση για την ιδιότητα του πράσινου τσαγιού να αδυνατίζει, με αποτέλεσμα να λέγονται και να γίνονται υπερβολικά πράγματα, που πολλές φόρες εγκυμονούν κινδύνους. Έχει αποδειχτεί ότι το βότανο έχει λιποδιαλυτικές ιδιότητες μέσω της αύξησης της αδρεναλίνης, εγώ πάντως δεν συμφωνώ ότι η αδρεναλίνη μας λεπταίνει μακροπρόθεσμα, αλλά το αντίθετο λόγω της αύξησης του στρες έχουμε και αύξηση της ινσουλίνης που μας προδιαθέτει για αποθήκευση λίπους. Η προσπάθεια για αδυνάτισμα με πράσινο τσάι, οδηγεί πολλούς σε υπερβολική χρήση, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν από σοβαρή νόσο, ενώ χαρακτηριστική είναι η δυσκολία στον ύπνο, η απώλεια της όρεξης και νευρικές διαταραχές. Ο μηχανισμός δράσης μέσω του οποίου εμφανίζονται οι λιποδιαλυτικές ιδιότητες του πράσινου τσαγιού, δεν είναι ακόμη πλήρως γνωστός. Πρόσφατες έρευνες αναφέρουν ότι ανεβάζει τα επίπεδα της αδρεναλίνης όπως αναφέρω παραπάνω.

Πέμπτη, 11 Αυγούστου 2011

Απαγόρευση διαφήμισης συσκευών παραγωγής όζοντος

Απαγόρευση διαφήμισης συσκευών παραγωγής όζοντος
09-08-2011
Αρθρογράφος: πηγή: ΕΟΦ

O ΕΟΦ, στα πλαίσια της προστασίας της δημόσιας υγείας, απαγορεύει κάθε είδους διαφήμιση των συσκευών παραγωγής όζοντος, καθώς και κάθε σχετικό έντυπο που συνοδεύει τα προϊόντα αυτά, που περιλαμβάνουν ισχυρισμούς οι οποίοι προσδίδουν στο παραγόμενο οζονοποιημένο νερό θεραπευτικές ή προφυλακτικές ιδιότητες έναντι των ασθενειών. Οι ισχυρισμοί αυτοί εμπίπτουν στον ορισμό του φαρμάκου (βάσει της Οδηγίας 2001/83/ΕΚ όπως ισχύει) και η διάθεση των αντίστοιχων προϊόντων στην αγορά προϋποθέτει την χορήγηση άδειας κυκλοφορίας φαρμάκου από τον ΕΟΦ. Τέτοια άδεια δεν έχει χορηγηθεί μέχρι σήμερα και επομένως, δεν είναι γνωστές οι επιδράσεις τους στον ανθρώπινο οργανισμό.
Ο ΕΟΦ, σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει διαδικασία ελέγχου με βάση τη νομοθεσία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, και τις συναρμόδιες αρχές συνεχίζει να διερευνά το ενδεχόμενο λήψης και επιπλέον μέτρων.

Τρίτη, 2 Αυγούστου 2011

Καλοκαίρι, ενυδάτωση και τέλεια απόδοση σε όλους τους τομείς!!!

Καλοκαιράκι, διακοπές, ήλιος δυνατός, σωματικές δραστηριότητες πολύ περισσότερες από ότι συνήθως (λόγω μπάνιου στη θάλασσα, περισσότερο περπάτημα που συνήθως λόγω εργασίας δεν προλαβαίνουμε), εξωσπιτικά γεύματα, ξενύχτι και ίσως για κάποιους κατανάλωση αλκοόλ. Παρόλα αυτά επιθυμούμε να έχουμε και άριστη σωματική απόδοση για να τα χαρούμε όλα αυτά.
Μπορούμε να πετύχουμε άριστη οργανική απόδοση το καλοκαίρι;
Μπορούμε μόνο εάν έχουμε τα υγρά του σώματός μας σε υψηλά επίπεδα ή τουλάχιστον στα φυσιολογικά επίπεδα.
2 παράγοντες πρέπει να προσέξουμε και τα μυστικά τους:

Πρώτον

- Λήψη κατάλληλης ποσότητας νερού
Πόσο νερό πρέπει να πίνουμε;
Η απάντηση είναι η εξής: ζύγισμα το πρωί νηστικοί και ξανά ζύγισμα πριν το δείπνο, οι γυναίκες πρέπει να έχουν 1350γρ παραπάνω και οι άντρες 1500γρ δεδομένου ότι έχουν κάνει τα γεύματα τους μέχρι εκείνη την ώρα. Εάν μία γυναίκα δεν έχει 1350γρ παραπάνω αλλά έχει μόνο 1000γρ τότε ξέρει πόσο ακόμα της λείπει (350γρ) και μπορεί να συμπεράνει πόσα ποτήρια χρειάζεται την ημέρα! Το ίδιο τεστ ξαναγίνεται για μια ημέρα όλες τις εποχές του χρόνου.
- Αποφυγή των διουρητικών υγρών όπως:
Αλκοόλ, καφές, τσάι, μέντα, αναψυκτικά τύπου cola. Αυτά τα ποτά, αφεψήματα μας δημιουργούν απώλεια νερού σημαντική ιδίως το καλοκαίρι στην Ελλάδα.
- Χρήση ζεστών αφεψημάτων (εκτός τσάι και μέντα) και διαλυμάτων γλυκόζης 2,5% (1 ποτήρι νερό, μπορεί να είναι και κρύο με 1 δάκτυλο χυμό φρούτων ή 1 κ.γλυκού ζάχαρη). Τα ζεστά και τα διαλύματα γλυκόζης 2,5% απορροφώνται εκπληκτικά καλά και μας ενυδατώνουν άμεσα σαν να πίναμε πολλά ποτήρια σκέτο νερό!

Δεύτερον

- Σωστή διατροφή με ελάχιστες πρωτεΐνες (οι πρωτεΐνες (κρέας, ψάρι, γαλακτοκομικά, όσπρια) για να διασπαστούν και να χωνευτούν καταναλώνουν πολύ νερό). Πρέπει να έχουμε 1 μέρος πρωτεϊνών και 4 μέρη υδατανθράκων στο πιάτο μας για να έχουμε σωστή διατροφή με άριστη απόδοση, σωστό βάρος και πλήρη ενυδάτωση κυρίως το καλοκαίρι.

Για να καταλάβεις τα λάθη και τους κινδύνους στις διάφορες ανορθόδοξες διατροφές και δίαιτες που κυκλοφορούν, θα πρέπει να καταλάβεις ποιες είναι οι ανάγκες του οργανισμού σου και τι στερείται με αυτές τις δίαιτες. Το ανθρώπινο σώμα έχει συγκριμένες προδιαγραφές και έχει ανάγκη από όλα τα είδη τροφής. Συγκεκριμένα: Το ανθρώπινο σώμα έχει προδιαγραφές να καταναλώνει καθημερινά ποσοστό μικρότερο ή ίσο του 15% πρωτεϊνών. Οι πρωτεΐνες είναι το δομικό του υλικό. Με αυτές «χτίζεται» το σώμα. Επίσης, χρειάζεται υδατάνθρακες, σε ποσοστό μεγαλύτερο ή ίσο του 55%. Οι υδατάνθρακες είναι η ενέργειά του και τους βρίσκει σε τροφές όπως το ρύζι, τα ζυμαρικά, οι πατάτες, τα φασολάκια, ο αρακάς, το καλαμπόκι και όλα τα αρτοσκευάσματα. Τα λίπη πρέπει να περιέχονται στη διατροφή σε ποσοστό 30%. Θυμήσου, ότι ένα μέρος των λιπών το παίρνουμε από τις πρωτεϊνούχες τροφές και ένα άλλο από το λάδι, που βάζουμε στο φαγητό. Αυτή είναι μια ισορροπημένη διατροφή για όλους τους ανθρώπους. Οι δίαιτες που αποκλείουν ή μειώνουν το ποσοστό αυτών των θρεπτικών συστατικών από τη διατροφή μας κάνουν κακό, γιατί στερούν από τον οργανισμό μας απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Το μοντέλο 15%-55%-30% (πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λίπη) είναι το σωστό και είναι αυτό που θα μας ενυδατώνει πάντα και θα μας δημιουργεί άριστη οργανική και πνευματική απόδοση.

Βασίλειος Φλουρής